شرکت اروم نانو نیرو > مقالات ما > دسته‌بندی نشده > کیتوگان -تزریقگر بدون سوزن

کیتوگان -تزریقگر بدون سوزن

توسط esmaeil.najafi.h
مقدمه

شرکت دانش بنیان کیتوتک از سال 1831 فعالیتهای تولیدی خود را آغاز نموده و اولین شرکت در خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی است که محصولات پیشرفته ترمیم زخم ، بندآورنده های خونریزی و محلول های ضد عفونی کننده با تکنولوژی نانو نقره را تولید مینماید. هدف شرکت کیتوتک، ارتقا روش های تهاجمی در بهداشت و درمان به روش های غیرتهاجمی می باشد.
کیتوگان سیستم دارورسانی است که توسط شرکت دانش بنیان کیتوتک در ایران در حال ساخت است و بدون استفاده از هیچ نوع سوزن با استفاده از نیروی مکانیکی عمل دارورسانی را انجام می دهد. با استفاده از کیتوگان امکان دارورسانی به محل مورد نظر به ویژه در دوزهای پایین بسیار موثرتر و با توزیع یکنواخت دارو و بنابراین جذب یکنواخت تر و بهتر انجام می پذیرد و مضرات تزریق با سوزن را ندارد.
بیماری دیابت بیماری دیابت یکی از رایج ترین بیماریهای قرن اخیر در جهان از جمله ایران است که با رشد صنعتی شدن جوامع و افزایش میانگین طول عمر، شیوع آن در حال افزایش است. به طوری که به دلیل اهمیت آن مورد توجه تشکلها وسازمانهای مختلف به ویژه سازمان ملل متحد نیز بوده است. یکی از سازمانهای فعال در این زمینه فدراسیون بین المللی دیابت ) IDF ( است که گزارشهای متعددی را مبنی بر شیوع و پراکندگی دیابت در کشورهای مختلف جهان منتشر کرده است. در حال حاضر بیش از 022 میلیون نفر در دنیا مبتلا به بیماری دیابت می باشند و در ایران حدود 7 میلیون نفر، افراد مبتلا به دیابت تخمین زده می شود.
در گزارش سال ( 0210 ) اين فدراسيون در منطقه خاورميانه و آفريقا حدود 81 ميليون نفر با متوسط نرخ شيوع 1201 % مبتلا به ) ديابت هستند كه بيماري در 9001 % اين بيماران شناسايي نشده است  (شكل 1 )

 برآوردهاي مركز آمار نشان ميدهد كه جمعيت كنوني كشور تا پايان سال 18 به بيش از 77 ميليون نفر اعلام شده نرخ رشد جمعيت برابر با 1.0 % بوده است. بر اين اساس با احتساب نرخ رشد 100 جمعيت كشور طي سالهاي آتي برآورد گرديده است. از اين تعداد 9 تا 12 درصد به ديابت نوع يک (ديابت وابسته به انسولين) مبتلا هستند.

 12 درصد از بیماران، مبتلا به دیابت نوع 1 هستند. در دیابت نوع 1 یا دیابت وابسته به انسولین، بدن – طبق آمار 9 انسولین نمی سازد، بنابراین به طور مداوم نیاز به تزریق انسولین است. تزریق مداوم با سوزن برای بیماران سبب ایجاد رنج فراوان است.

تزریق با سوزن شامل مضرات زیر می باشد :
– خطر سفت شدن بافت و قطع دست
– ترس از سوزن به ویژه در کودکان
– امکان انتقال آلودگی
– امکان ایجاد جراحت به دلیل آسیب توسط سوزن
– ایجاد کبودی و کوفتگی در اثر تزریق های مکرر
– افزایش هزینه ها و خطرات تحمیلی ناشی از استفاده از سرنگ همچون مسئله دفع سرسوزنها


كاربرد سوزنها و سرنگهاي استريل نشده در هنگام تزريق سبب انتقال برخي از بيماري ها ميگردد لذا در سالهاي اخير در كشورهاي توسعه يافته كاربرد تزريقگر فاقد سوزن گسترش يافته است. همچنين مسئلهي دفع سوزنها يكي از مسائل مهمي است كه پرستاران و نيز افراد استفاده كننده از سوزن با آن درگير هستند و بسياري از پرستاران در معرض خطر آسيبهاي ناشي از سوزن و ابتلا به بيماريهاي مختلف هستند.


ویژگی و مزایای کیتوگان :
-1 قابلیت تنظیم برای کودکان و بزرگسالان
-0 دارای شارژر برقی
-8 تزریق بدون تهاجم یا با حداقل تهاجم
-1 انجام راحت تزریق توسط خود فرد
-9 رهایش کنترل شده ی داروها
-6 تسریع دارورسانی به سیستم گردش خون
-7 تهاجم و درد کمتر نسبت به روش تزریق با سوزن به دلیل کاهش عمق نفوذ و حجم تزریق
-3 ایجاد عفونت کمتر نسبت به روش تزریق با سوزن و کاهش خطرات ناشی از انتقال میکروب
-1 حل مساله و مشکل دفع سوزن ها
-12 راحتی تزریق برای افراد مبتلا به فوبیا نسبت به سوزن
-11 کاهش زمان تزریق نسبت به تزریق با سوزن

بیماران دیابت از جمله بیماران دیابت نوع 1 از بدو تولد تا پایان عمر باید انسولین مصرف نمایند. استفاده از تزریقگر بدون سوزن، کیفیت زندگی بیماران را به شدت افزایش می دهد و یکی از عوامل ایجاد استرس و سایر مضرات تزریق با سوزن را از میان خواهد برد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیتم به سبد خرید اضافه شد